REVENIREA DOMNULUI ISUS Revenirea Domnului Isus ,este un domeniu escatologic care nu poate avea la baza decit Cuvintul Scripturii,inbinat fiind cu observatia ,caracterizata prin cunoasterea timpului in care traim,si a fenomenelor de care este marcat acest timp. Domnul Isus a fost interesat de vremea revenirii Sale ,punind in garda ucenicii si urmasii lor,sa fie pregatiti pentru acel moment ,aceasta pregatire personala ,si apoi colectiva Domnul Isus o numeste : ”veghere” . Ca sa cunoasca apropierea timpului revenirii Sale ,Domnul Isus,a anuntat Bierica Sa de anumite semne premergatoare revenirii Sale,neglijate mult de cea mai mare parte a crestinatatii din zilele noastre. In Vechiul Testament ,dar mai ales in Noul Testament sunt referiri precise ,care nu necesita interpretari ,cu privire la Revenirea Domnului Isus,de ex Mat cap 24,25 . Marcu 13. L uca 21.1Cor 15. Unele carti ale Noului Testament trateaza pe aproape tot cuprinsul lor aceasta tema , 1si 2 Tesaloniceni , Apocalipsa,care prezinta o invatatura aprofundata despre Revenire din nou a Domnului Isus ,invatatura aceasta fiind una de capatii a Bibliei ,multe din celelalte invataturi Biblice nu pot fi intelese fara invatatura despre a doua venire a Domnului Isus. Trebuie sa intelegem de la inceput ca: revenirea din nou a Mintuitorului este o promisiune ,despre care se vorbeste si in VT si in NT ,dar aceast eveniment de importanta majora in viata crestinatatii,pentru liberalismul si modernismul crestin din cel deal 3-lea mileniu de dupa Cristos nu mai este o prioritate,eliminind din studiile lor disciplina escatologica .s-au cel putin cea apocaliptica.In cartea Faptelor Apostolilor ,la momentul inaltarii Domnului ,Ingeri sunt trimis de Dumnezeu sa ia atitudine de starea perplexa a ucenicilor spunindu-le: "Bărbaţi Galileeni, de ce staţi şi vă uitaţi spre cer? Acest Isus, care S-a înălţat la cer din mijlocul vostru, va veni în acelaşi fel cum L-aţi văzut mergând la cer. " Fap 1; 11, Apostul Petru spune in a doua epistoala in cap 3 ;11,12- Deci, fiindcă toate aceste lucruri au să se strice, ce fel de oameni ar trebui să fiţi voi, printr-o purtare sfântă şi evlavioasă, aşteptând şi grăbind venirea zilei lui Dumnezeu, în care cerurile aprinse vor pieri, şi trupurile cereşti se vor topi de căldura focului? ,vedem interesul si acentul care il puneau lideri Bisericii primare cu privire la evenimentul venirii Domnului.Gasim de asemenea multe promisiuni ale Domnului Isus cu privire la revenirea sa. Mat 16;27-Ioan 14;3-1Tes 4;13 .Multi dintre teologii vremii in mod deosebit cei rationalisti au deformat adevarul despre venirea Domnului,stare care a dus la pierderea esentei spirituale a vieti multora crestini in ce priveste revenirea Mintuitorului. Sa privim in Sfinta Scriptura si sa vedem marcajele care preced venirea Domnului despre care Vorbeste Domnul Isus, Apostolul Pavel si Apostolul Petru,atentionez,nici o invatatura Biblica nu este mai prejos de aceasta,dar nici una nu trebuie neglijata pentru a nu produce stari dforme in spirualitatea credinciosului .In Matei 24 gasim invatatura profetica a Domnului Isus care dezvaluie 24 de semne referitoare la revenirea Sa amintesc unele dintre ele,care le vedem intimplindu-se. -Hristosi mincinosi v,5,11,24 -Profeti mincinosi ,v11,24 -Razboaie si vesti de razboaie,v6-7 -Cutremure de pamint v,7 -Foamete v,7 -Molime [boli] ,v,7 -Apostazie v10 -Inmultirea faradelegi ,v 12 -Racirea dragostei fratesti v,12 -Raspindirea Evangheliei in toata lumea v,14 -Aparitia Uriciunii Pustirii v,15 -Necaz fara precedent peste lume v,21 Sunt doar citeva dintre marcajele ce l-ea profetit Domnul Isus si care s-au intimplat si unele se intimpla sub ochi nostri dar care de cele mai multe ori nu le vedem,nu le auzim fiindca ne-am obisnuit cu ele ,s-au fiindca privirea noastra este asaltata de alte imagini ,care de cele mai multe ori captiveaza interesul nostru firesc ,despre unele voi vorbi in predica de azi.Si Apostolul Pavel arata 21 de semne care prevestesc venirea Domnului ,in 2 Timotei 3;1-9 Apostului Pavel arata atituninea oamenilor in apropiata venire a Mintuitorului ,adresinduse cu cuvintele :: In zilele din urma vor fi vremuri grele”de ce? Pentru ca “ oamenii vor fi “: --iubitori de sine, - iubitori de bani, - lăudăroşi, -trufaşi, - hulitori, -neascultători de părinţi, -nemulţumitori, -fără evlavie, -fără dragoste firească, -neînduplecaţi, -clevetitori, -neînfrânaţi, -neîmblânziţi, -neiubitori de bine, -vânzători, -obraznici, -îngâmfaţi; - iubitori mai mult de plăceri decât iubitori de Dumnezeu; -având doar o formă de evlavie dar tăgăduindu-i puterea. Privind aceste drescrieri ale Bibliei cu privire la venirea Domnului,ne putem da seama cit de aproape este venirea Lui. Apoi daca ne ducem in cartea Apocalipsa care este o descoperire,Apocalipsa inseamna ,revelatie,ea induce ideia de a da la o parte cortina si a descoperi scena,iar pe scena lumii s-au intimplat si se intimpla semnele apocaliptice. Interesul nostru fata de evenimentele care preced venirea Domnului ,nu este un interes de cunoastere a vremilor ci un interes de sfintire ,de veghere si pregatire,in concordanta cu atentionarile ,sfaturile ce lea dat Domnul Isus Bisericii Lui. Imi amintesc ca ,de cind eram copil auzeam in Biserica atentionarea care Duhul Sfint o facea credinciosilor sa-se pregateasca ,ca se apropie Venirea Domnului ,si ca pe scena lumi se vor intimpla evenimente descrise de Cuvintul Scripturi.Au trecut ani si Bisericile sunt interesate tot mai putin de venirea Domnului,in locul vegherii este introdus formalismul,ritualul ,care fac ca Biserica sa nu mai posede viata,si fara de aceasta nu poate fi vorba de veghere,asa cum se spunea intr-o poezie crestina: Nu se uita pe sub pleoape Ca li-s candelele goale Dorm de ani de zile aproape Si nu-ncearca sa se scoale Nici strigare nici semnale Si nici doruri de uleiuri Pentru ei sunt basme goale Toate-s astazi obiceiuri Atat Domnul Isus cat si Apostoli vorbesc despre vremurile din urma,si ni se arata care este descrierea lumii in aceste vremuri,dar trebuie sa intelegem ca vremurile din urma sunt intreaga perioada a Bisericii pe pamint,trebuie de asemenea sa stim ca unele din evenimente sunt aratate intrun viitor imediat iar altele intrun viitor mai indepartat,sa luam de exemplu profetia despre distrugerea Ierisalimului,era clar ca aceasta se va intimpla nu peste multa vreme,dar atunci cind Domnul Isus profeteste despre Evanghelie,ea are in vedere sfirsitul atunci cind va ajunge la toate neamurile Mat 24;14 E vanghelia aceasta a Împărăţiei va fi propovăduită în toată lumea, ca să slujească de mărturie tuturor neamurilor. Atunci va veni sfârşitul . Despre aceasta vorbeste si Ap Pavel in Rom 11;24 F raţilor, pentru ca să nu vă socotiţi singuri înţelepţi, nu vreau să nu ştiţi taina aceasta: o parte din Israel a căzut într-o împietrire, care va ţine până va intra numărul deplin al Neamurilor .Apostolul Pavel vorbeste despre intoarcerea nationala a Israelului la Domnul Isus,lucru care se va intimpla dupa venirea Domnului Isus ca sa ridice Biserica Sa ,de fapt intoarcerea lui Israel va preceda inceputul imparatiei de o mie de ani.In imparatia de o mie de ani Biserica va fi cea prin care Domnul Isus guverneaza imparatia ,aceasta trebuia sa fie lucrarea Poporului Israiel,dar Domnul Isus spune in Mat 21 ,ca Imparatia va fi luata de la Poporul Evreu si data unei natiuni care va aduce rod,iar aceasta natiune este Biserica Domnului, In 1 Petru 2;9 Apostolul spune : Voi însă sunteţi o seminţie aleasă, o preoţie împărătească, un neam sfânt, un popor, pe care Dumnezeu Şi l-a câştigat ca să fie al Lui, ca să vestiţi puterile minunate ale Celui ce v-a chemat din întuneric la lumina Sa minunată ; de fapt aceste cuvinte le spusese Dumnezeu lui Israiel inainte de a le da cele zece porunci,la coborarea de pe muntele Sinai, Exod 19;6 Îmi veţi fi o împărăţie de preoţi şi un neam sfânt. Revenind la Profetiile din cartea Apocalipsa unde este foarte bine oglindita dispensatia harului,timpul oferit de Dumnezeu Mintuirii neamurilor,la finalul acestui timp va avea loc Rapirea Bisericii,spre finalul acestui timp va fi o perioada de timp numita “necazul cel mare “care va avea doua tinte : 1.Biserica 2.Israel Multi dintre credinciosi au imbratisat teoria ca Biserica Domnului va fi rapita inaintea acestui necaz mare,deci necazul cel mare nu are deaface cu Biserica,consider riscant acest punct de vedere.De unde vine aceasta teorie?Se crede ca ,dat find faptul ca ,crestinii au libertate ,nu mai sunt prigoniti,in mileniul al treilea ,nu vor mai fi crediciosi omorati pentru credinta,dar acest lucru este fals,Biserica Domnului este in necaz ,ca in tarile moderne nu mai sunt omoriti credinciosi pentru credinta ?ca Biserica nu este in prigoana ?acest lucru nu se intimpla fiindca Biserica timpului modern nu se implica in mintuirea oamenilor in mod plenar asa cum spune Domnul Isus,implicarea naste prigoana ,dar aduce si biruinta ,iar acolo unde crediciosii sunt implicati ,acolo mor oameni pentru credinta in Domnul Isus,si pe tot glbul pamintesc aproape zilnic mor oameni pentru credinta.Confuzia exista si din faptul ca se separa Israelul de Biserica,mintuirea este pentru toti oameni ,deci si pentru evrei,si de aici incep acele marcaje ,pe care cei ce sustin aceasta teorie le aplica carti Apocalipsa ,pina aici este vorba despre Biserica ,si de aici inainte este vorba despre Israiel .Necazul cel mare este perioada cea mai grea din punct de vedere spiritual si pentru Biserica ,dar si pentru Israel,aceasta perioada de sapte ani ,doi ori trei ani si jumatate,este ultima incercare a lui Satan de a distruge lucrarea lui Dumnezeu.Dar in viziunea Profetiilor din cartea Apocalipsa vedem ca atunci cind ingerul a sase-lea a varsat potirul peste raul cel mare Eufrat,care este una din cele mai mari organizatii omenesti ,in acel timp Biserica era pe pamint,atentionarea nu era adrasata Israelului ,ci Bisericii " Iată, Eu vin ca un hoţ. Ferice de cel ce veghează şi îşi păzeşte hainele, ca să nu umble gol şi să i se vadă ruşinea!" deasemenea in versetul 11 este chemarea neamurilor la pocainta,timp de indurare acordat de Dumnezeu ,daca Biserica era rapita,cum mai puteau neamurile sa-se pocaiasca,caci timpul lor trecuse , Şi au hulit pe Dumnezeul cerului, din pricina durerilor lor şi din pricina rănilor lor rele, şi nu s-au pocăit de faptele lor.Daca aceste lucruri se intimpla in timp ce Biserica este pe pamint, inseamna ca dupa al saselea potir al miniei lui Dumnezeu ,cind nu se mai face strigarea la pocainta ,numai pocainta mai putea fi salvarea si oprirea miniei lui Dumnezeu ,dar acum nu mai puteau sa se pocaiasca,harul indurarea lui Dzeu este luat de la neamuri,findca , intre al saselea potir si al saptelea Biserica este rapita,deoarece cu al saptele potir se sfiseste taina lui Dumnezeu, temenul “sa ispravit ”inseamna ca Dumnezeu a terminat cea ce a avut in planul lui cu neamurile,urmeaza cataclismul final ,o curatire a pamintului ,al pregati pentru imparatia de o mie de ani.Pentru Biserica Domnului Este important sa stie ca : - este in timpul necazului -pegatirea ei pentru rapire trebuie sa fie intensa -evenimentele conduc spre cel de al saselea potir al miniei lui Dumnezeu -intreita putere a celui rau coalizeaza zilnic popoare ale lumii pentru scopurile ce le are -organizatia ce tinea echilibrul intre natiuni isi perde puterea pe zi ce trece, lucru atit de vizibil. Ca dupa aceste lucruri urmeaza caderea si judecata Babilonului cel mare, numita si femeia care sta pe fiara ,despre care Ioan spune atunci cind o vede descoperita,spune fraza :”m-am mirat minune mare”s-au spus multe ipoteze despre aceasta mirare mare a Apostolului ,eu cred ca mirarea este gnerata de faptul ca Ioan stia despre ea altceva ,si acum o vede in alta postura care ii produce mirarea,imbracamintea femeii, [ Femeia aceasta era îmbrăcată cu purpură şi stacojiu; era împodobită cu aur, cu pietre scumpe şi cu mărgăritare.... . . Ap 17;4 ] Aceasta nu este decit Biserica apostata,ea facea negot cu negustorii pamintului,printre care amintesc unul uluitor ,facea comert cu sufletele oamenilor, Ap 18;....13 Este important pentru copii Domnului sa stie ca traim in mijlocul acestor evenimente,deasemenea trebuie sa stim sa veghem ,cum niciodata nu sa vegheat ,semnalul care doresc sa il trag este un semnal de avertizare ,de provocare la o viata sfinta,la o traire intensa prin Duhul Sfint.Si pentru ca Domnul Isus spune ca ziua Lui va veni ca un hot,pe furis,cind intunericul este mai mare,va provoc dragi frati si surori sa incepem o veghere in care sa peseveram ,sa nu traim nici o clipa fara de veghere ,in felul acesta lasam loc deplin Duhului Sfint sa introspecteze finta noastra ,ca sa fim pregatiti in vederea iminentei venirii a Domnului Isus ca sa rapeasca Biserica Sa Asa dori ca predica de azi sa nu fie o incursiune escatologica ,nu acest lucru mi-am propus,ci as dori ca prin puterea Duhului Sfint ea sa aiba efectul unei atentionari ,a unei provocari la ; - O VIATA TRAITA IN SFINTENIE -O VIATA TRAITA INTR-O INTESA VEGHERE -O VIATA IMPLICATA PLENAR IN IMPLINREA MAREI MISIUNII Iubiti frati si surori ,sa-ne rugam intens inaintea Domnului ca peste Biserica Lui sa vina valul trezirii spirituale si ma rog Domnului ca aceasta lucrare sa inceapa de la noi de aici din Oltenia Amini...... “Maranata”.Domnul nostru vine. M.T.
- Acasa
- Despre noi
- Misiune
- Info misiune
- Galerie
- Mărturii
- Predici scrise
  - Clipe,ceasuri,zile,ani
  - Umplut de Duhul Sfint
  - Toma Didimul
  - Beneficiarii mintuirii
  - Revenirea Domnului
  - Credinte zadarnice
  - Mergi prin credinta
  - Pilda vamesului si a fariseului
  - Pilda bogatului nemilostiv
  - La marea Tiberiadei
  - Pilda semanatorului
  - Destelenind un ogor nou
  - Sarbatoare crestina ?
  - Vedeniile dau incredere
  - Fa lucrul unui Evanghelis
  - Biserica o cetate tare
  - Dragostea este ca primavara
  - Post si rugaciune
  - Cuvint catre tineret
  - Casa zidita pe stinca
  - Invierea Domnului
  - Cristos a inviat
  - Joia patimilor
  - Biserica lui Isus-Biserica Cinzecimii
  - Caderea in pacat
  - Biserica ,incotro
  - Credinta si manifestarile ei
  - Lucrare ce o aven de facut
  - Nasterea lui Isus
- Pagina copiilor
- Resurse
- Pildele Domului Isus
- Contact
- Guestbook